Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz redakcja kwartalnika „Języki Obce w Szkole” zaprasza nauczycieli na cykl czterech bezpłatnych spotkań poświęconych tematowi obecności w polskiej szkole uczniów – uchodźców z Ukrainy. Zaproszenie kierowane jest do nauczycieli wszystkich przedmiotów (nie tylko nauczycieli języka polskiego i nauczycieli języków obcych), nauczających w klasach, do których na przestrzeni kilku ostatnich tygodni dołączyły dzieci z rodzin uchodzących z Ukrainy. Spotkania będą przeprowadzane w trybie zdalnym (na platformie Zoom) w cztery kolejne wtorki kwietnia, zgodnie z poniższym harmonogramem.
Lp. | Termin | Temat | Prowadzący |
1. | 5.04.2022 r., godz. 19:00–20:30 | Uczeń ukraiński w polskiej szkole – pedagogika wielokulturowości | dr Krystyna Kamińska, Uniwersytet Warszawski, pedagog, kulturoznawca |
2. | 12.04.2022 r., godz. 19:00–20:30 | Kiedy polszczyzna nie jest językiem pierwszym, czyli o nauczaniu języka polskiego jako obcego | dr hab. Anna Seretny, Uniwersytet Jagielloński, glottodydaktyk |
3. | 19.04.2022 r., godz. 19:00–20:30 | Polszczyzna w szkole, czyli o języku używanym na lekcjach | dr Beata Jędryka, Uniwersytet Warszawski, glottodydaktyk, logopeda |
4. | 26.04.2022 r., godz. 19:00–20:30 | Język polski dla Ukraińców | dr Dominika Izdebska- -Długosz, Uniwersytet Jagielloński, glottodydaktyk |
Cykl spotkań traktowany jest jako całość, zatem zgłaszając chęć udziału, należy zaplanować we wszystkich czterech webinariach. Ze względów technicznych liczba osób, które mogą uczestniczyć w każdym spotkaniu, jest ograniczona – zaproszenie (link) do udziału zostanie rozesłane zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Aby się zarejestrować, należy do 3 kwietnia br. (niedziela) wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIA (dostępny pod adresem: https://tiny.pl/9kdsl).
Link do spotkania zostanie przesłany do zakwalifikowanych osób w poniedziałek, 4 kwietnia.
Zapraszamy do udziału!